SMS Marketing – 5 zlatnih pravila!

SMS Marketing kanal i dalje ima veliki potencijal u svakoj marketinškoj strategiji.

SMS Marketing
SMS Marketing – SMS i dalje omiljeni kanal

Da li ste znali da 95% tekstualnih poruka bude otvoreno u roku od tri minute od momenta prijema, a čak 98% SMS poruka bude pročitano, u odnosu na samo 22% pročitanih email poruka?

[vreme čitanja 4 minuta]

Ove statistike kod ostalih kanala za komunikaciju ne mogu ni da se približe SMS statistikama, čak ni ako se sve zajedno uzmu u obzir.

SMS Marketing

SMS marketing ne služi samo za slanje generičkih poruka – naprotiv, postoje brojni kreativni načini na koje brendovi koriste SMS poruke, poput slanja kupona i promocija, zatim za pružanje korisničke podrške, slanje važnih obaveštenja ili pak slanje SMS podsetnika.

Nakon što je Paul Blacquière, predsednik Spirepoint Real Estate-a, uključio SMS kanal u marketinšku strategiju za svoje vebinare, ne samo da je povećao stopu prisutnih korisnika na vebinarima za 10%, nego je otkrio da mu SMS pruža potpuno novi vid komunikacije. "Ljudi su počeli da mi šalju poruke sledeće sadržine:"Hej, kasniću na vebinar", napomenuo je on. "Takođe, uočio je da mu je dosta ljudi slalo poruku nakon vebinara sa raznim pitanjima, kao što je: "Da li postoji snimak vebinara?"

Ako ste se i vi odlučili za slanje SMS poruka, u ovom tekstu ćete pronaći 5 stvari koje morate raditi da biste imali uspešnu SMS strategiju.

1) Kratka poruka

Vrlo je važno da budete koncizni. Jedna SMS poruka ima 160 karaktera; osmislite poruku koja će u isto vreme biti kratka, ali i imati jasan cilj i akciju na koju želite da uputite korisnike. Ukoliko vaša poruka nije jasna ili je dvosmislena, lako ćete izgubiti postojeće korisnike.

Kao i sa bilo kojim marketinškim kanalom, nećete ostvariti dobre rezultate ukoliko korisnicima ne date i link do prodajne web stranice. Tu mnogi nailaze na problem: obični web linkovi uglavnom ne izgledaju dobro u SMS poruci, prvenstveno jer su dosta dugi. Da biste rešili ovaj problem, koristite servise za skraćivanje linkova kao što su Goo.gl ili Bit.ly. Pored toga što ćete uštedeti dragocene karaktere, vaš link će izlgedati i mnogo lepše.

primer sms poruke
Primer poruke sa skraćenim linkom

Sada, verovatno razmišljate i o korišćenju skraćenica u SMS porukama. Skraćenice sigurno utiču na to da vaša poruka bude kraća, ali nekada mogu dovesti i do negativnog uticaja na vašu kampanju. Naime, skraćenice koristite samo kada je to stvarno i potrebno. Kako biste održali svoju reputaciju nije dobro da u tekst poruke ubacujete skraćenice kao što su VRV, MSM ili NNC.

sms marketing

2) Personalizujte poruke

Da li ste ikada dobili tekstualnu poruku sa nepoznatog broja i odmah zatim poslali odgovor: "Ko je ovo?" Možda čak u potpunosti i ignorišete ovakve poruke. Ako korisnici ne mogu da vas identifikuju čitajući sadržinu vaše poruke, već ste ih izgubili.

Primaoci poruke nikada ne treba da nagađaju ko im je poslao poruku. Obavezno koristite naziv vašeg brenda – kako u alfanumeričkom senderu, tako i u samoj poruci. Vaš cilj je da izgradite odnos poverenja sa svojim korisnicima. Preporučujemo da koristite rečnik iz svakodnevnog života, izbegavajte stručnu terminologiju.

sms poruka primer
Primer poruke gde se pošiljalac jasno identifikuje

Ako SMS platforma koju koristite podržava unošenje personalizovanih polja, koristite ih. Personalizacija dodatno utiče na ostvarivanje mnogo boljih rezultata kampanja, a učinice da vas korisnici doživljavaju kao bliske prijatelje.

sms marketing

3) Uključite jasan poziv za akciju

Svaka poruka koju šaljete treba da ima jasnu svrhu slanja. Kada pričamo o SMS-u, to se odnosi na deo teksta gde upućujemo primaoca poruke na neku akciju. Obično, SMS poruka poziva primaoce da iskoriste kupon kod, ili ih pak poziv da podele neku informaciju sa svojim prijateljima, ili čak jednostavno da pošalju odgovor na postavljeno pitanje. Bez obzira na svrhu poruke, obezbedite da poziv na akciju (CTA- call to action) bude jasno i nedvosmisleno naveden.

Primer jasno iskazanog CTA (poziva na akciju)

Složeni i nejasni CTA ne prodaju proizvode. Pored toga, postarajte se da akcija koju tražite od korisnika može da se završi u što manje koraka. Ako je proces koji korinici treba da urade suviše komplikovan, to će dovesti do toga da rezultat vaše kampanje bude loš. Ako šaljete korisnicima kupon kod, jasno naznačite gde i kako mogu da ga iskoriste. Ako želite da vam pošalju odgovor na neki broj, naznačite to u poruci.

4) Odjava sa liste

Vaša obaveza je da primaocima vaših SMS marketinških poruka omogućite da se u svakom trenutku odjave sa liste. Taj proces mora biti jednostavan za njih. Podesite da sintaksa za odjavu bude što kraća i jasnija.

Primer poruke sa uputstvom za odjavu sa liste

5) Transparentni troškovi

Nijedan mobilni operater nema istu cenu SMS poruke ili pak iste pakete. Samim tim, ukoliko u svojoj SMS strategiji koristite premium servise (VAS servise – value added services), onda morate jasno navesti cenu koju će korisnik platiti za slanje poruke na kratki kod. Po važećim propisima, cena mora biti ispisana u bruto iznosu.

Primer poruke sa iskazanim cenama

Comments are closed.