SMS vs Viber [drugi deo]

SMS vs Viber [drugi deo]

SMS vs Viber: SMS kanal će još dosta dugo donositi odlične rezultate u svakoj marketinškoj kampanji. Brojku od 98% otvorenih poruka nakon samo 3 minuta od prijema poruke, znatno prevazilazi i dalje sve ostale kanale komunikacije. S druge strane pogledajte koje prednosti donosi Viber komunikacija, zato pročitajte drugi deo bloga SMS vs Viber.

Pojavom brojnih chat aplikacija, došlo je do svojevrsne revolucije u mobilnom marketingu. Zanimljiva je činjenica da chat aplikacije nisu uspele da "ubiju" SMS, već su omogućile da se njihovim zajedničkim korišćenjem postignu još bolji rezultati.

Kod nas je najzastupljenija chat aplikacija Viber. Nije ni čudno što je upravo i ovaj kanal zaživeo u mnogim marketinškim strategijama.

U ovom blog postu ćemo navesti koje su mogućnosti prilikom slanja SMS poruka, koje prilikom slanja Viber poruka.

SMS vs Viber – DUŽINA PORUKA

Verovatno je većini poznato to da jedna SMS poruka ima 160 karaktera. To mnogima može zadati glavobolju prilikom sastavljanja poruke koju želi da uputi svojim korisnicima. Naravno, SMS podržava da se pošalje i više od 160 karaktera. U tom slučaju se ta poruka računa kao dve ili više poruka u zavisnosti od finalnog broja karaktera. Takođe, prilikom korišćenja unicode karaktera (kao što su naša slaova čćžšđ) ova cifra smanjuje na svega 72 karaktera još više otežava situaciju.

sms marketing sms vs viber
SMS poruka

Sa druge strane, kod Vibera ne moramo o ovome da brinemo. Kod Viber poruka se možete raspisati do 1000 karaktera i to uključuje i unicode karaktere, što ćete priznati, je sasvim dovoljno za poruku koju želimo da pošaljemo našim pratiocima.

ALFANUMERIČKI SENDERI

U mobilnom marketingu, kada želimo da se jasno identifikujemo primaocima naših poruka, onda koristimo opciju alfanumeričkog sendera. I tu postoje razlike kod ova dva kanala. Naime, kod SMS kanala alfanumerički sender može imati do 11 karaktera, bez razmaka i specijalnih karaktera, dok kod Vibera ne postoje ova ograničenja. Takođe, dodatna opcija identifikovanja pošiljaoca na Viberu je i profilna ikonica, koja obično bude logotip samog brenda.

viber alfanumerički sender
Alfanumerički sender kod Viber poruke

SMS vs Viber – SADRŽAJ PORUKE

Složićete se da je za uspešnost sve marketinške kampanje neophodan dobar sadržaj poruke. Jedna od ključnih razlika Viber poruka u odnosu na SMS je ta što, pored teksta, Viber podržava i dodavanje slika i "Call to action" dugmića, koji vode na određeni web link.

Sigurno ste naišli na problem prilikom slanja SMS poruke sa linkom. Standardni web linkovi su dugački, pa uz ograničenje u broju karaktera u jednoj SMS poruci ovo predstavlja veliki problem. U tom slučaju ste se verovatno okretali alternativnom rešenju, odnosno koristili ste servise za skraćivanje web linkova, poput goo.gl ili bit.ly.

Viber vam omogućava mnogo elegantnije rešenje, odnosno dobijate mogućnost da u poruku dodate dugme, iza koga se nalazi vaš link.

viber marketing sms marketing
Viber poruka vs SMS poruka

Kako smo napomenuli, u Viber poruku možete dodati i sliku vaše promocije, s tim što moramo da vam skrenemo pažnju da ukoliko koristite vaš server gde je smeštena slika koju želite da uvučete u Viber poruku. Morate obezbediti da vaša infrastuktura može da izdrži veliki broj preuzimanja te iste slike u istom trenutku kada pošaljete tu poruku na celu bazu. Naravno, najbolje je rešenje da provajder ove usluge skladišti sliku na svojim serverima, kako ne biste morali da brinete o ovom problemu.

ZAJEDNO SMO JAČI

Na početku bloga smo rekli da Viber, i pored ovih mnogobrojnih prednosti, nije uspeo da "ubije" SMS komunikaciju. To je zbog toga što Viber aplikaciju nemaju svi korisnici mobilnih telefona, dok SMS poruku mogu primiti svi mobilni telefoni koji postoje.

Zbog ovog problema, SMS i Viber, ne samo da nisu konkurencija jedno drugom, već se udružuju i zajedičkim korišćenjem omogućavaju da se ostvare vrhunski rezultati.

Naime, prilikom kreiranja Viber poruke, možemo zadati vreme nakog kog želimo korisniku da pošaljemo SMS poruku, a sve to naravno ukoliko korisnik nije primio našu Viber poruku. U tom slučaju potrebno je da definišemo jednu Viber poruku sa obogaćenim sadržajem i drugu, mnogo kraću SMS poruku. Čim korisnik ne dobije Viber poruku u definisanom vremenskom intervalu, šalje se SMS poruka koju će sigurno dobiti.

Sada kada smo obradili prednosti jednog i drugog kanala, znate šta je potrebno da uradite da biste vaš mobilni marketing doveli do savršenstva.

Ako ste propustili pročitajte još: SMS vs. Viber [prvi deo]

Comments are closed.