Novi Facebook News Feed algoritam donosi poboljšanja, ali i dodatne probleme
Prema ispitivanjima firme Locowise, najnovija verzija Facebook News Feed algoritma je povećala organski broj pregleda, like-ova i share-ova strana. Locowise je zabeležio nagli organski rast broja like-ova u januaru ove godine, kao i pad broja pregleda kod plaćenih oglasa. Da li ste i vi zapazili ovakve promene na Vašim Facebook stranicama?
Statistički podaci za januar prikazuju još i:
• Porast organskog broja like-ova za 0,16% u odnosu na decembar 2015
• Porast broja organskih pregleda za 10,31% u odnosu na decembar što je ujedno i najveći rast u odnosu na prethodnih 9 meseci.
• Na žalost, nisu svi parametri zabeležili rast. 4,45% like-ova i share-ova u januaru zabeležilo je pad od 11,18%, u odnosu na decembar i predstavlja najmanji broj like-ova i share-ova od maja 2015
• Video postove je pogledalo 12,25% publike, a 4,73% je ostvarilo neki vid interaktcije.
• Fotografije je pogledalo 10,47% a 4,52% je like-ovalo ili podelilo.
• Linkove je pogledalo 9,82%, od toga 3,63% ih je like-ovalo ili podelilo.
• Statuse je videlo 5,02%, a podelilo i like-ovalo 4,13%.
Uvođenjem novog Facebook algoritma u News Feed, korisnicima se prikazuju postovi koji ih interesuju. Sada sama akcija korisnika nije najvažniji kriterijum po kojem Facebook bira postove za određenog korisnika, već ti kriterijumi uključuju mnogo suptilnije metode, kao što je, na primer, vreme koje je korisnik proveo prilikom čitanja posta. Takođe, uzima se u obzir i vreme koje je korisnik proveo na nečijem web site-u.
Vreme će pokazati da li su ove promene dobre za sve administratore Facebook stranica ili ne. U svakom slučaju moraćemo da ih prihvatimo i prilagodimo svoj sadržaj.