Šta je Email marketing i kako ga koristiti?
Email marketing je jedna od najefikasnijih metoda reklamiranja, ali samo ako imate neophodno znanja i alate potrebne za njegovo korišćenje, zato ćemo u ovom blog postu objasniti šta je email marketing i na koji način bi trebalo da ga koristite u vašem poslovanju, kako biste ostvarili što bolje rezultate.
Postoji nekoliko osnovnih pravila Email marketinga, koja jednostavno morate da poštujete:
Pravilo broj 1: Važno je da personalizujete email kampanje
Proverite da li u vašoj listi imate bar ime klijenta/kupca. Na taj način ćete najlakše personalizovati svaku email poruku, i moći ćete da započnete vaš email sa, na primer, “Poštovani Miloše”. Na taj način, klijent/kupac će steći utisak da nije u pitanju masovna poruka, već ponuda koja je napisana samo za njega. Ukoliko nemate dodatne podatke vaših klijenata, pokušajte da ih nabavite, jer je personalizacija email kampanja od izuzetnog značaja.
Složićete se da i vi volite da za rođendan dobijete email čestitku, koja uz lepe rođendanske želje donosi i dodatni popust ili poklon.
Pravilo broj 2: Kreirajte automatsko slanje emailova za određene akcije
Pored toga što klijentima možete čestitati rođendan, praznike i slične važne datume, razmislite koji događaji su važni u vašem poslovanju i napravite automatsko slanje email poruka kada se oni dese. Ako imate online shop, razmislite kako biste mogli da iskoristite situaciju kada je u pitanju ranije redovna mušterija na sajtu, koja je u međuvremenu postala neaktivna i ništa nije kupila tokom 6 meseci?
Pravilo broj 3: Krativnost
Ne zaboravite da automatski mailovi treba da budu kreativni, da bi se izdvojili iz mase email poruka koji svakodnevno stižu klijentima. I sami znate koliko poruka dobijate na dnevnom nivou, ni vaši klijenti ne dobijaju manji broj, zato pustite mašti na volju i budite kreativni prilikom kreiranja email kampanja.
Pravilo broj 4: Analiza email kampanja
Osnovno pitanje koje svi postavljaju je „Da li je moja email kampanja bila uspešna?“. Kako biste dobili odgovor na ovo pitanje, najbolje je da sagledate podatke kojima raspolažete, a to su: broj otvorenih email poruka, broj klikova, procenat konverzije… Razmislite na koji način ćete najlakše popraviti ove brojke, da li ćete probati sa drugačijim naslovnom poruke ili ćete ponuditi atraktivniji popust? Pokušajte da izvučete što više zaključaka iz svake email kampanje koju pošaljete i pokušajte da svaka sledeća kampanja ima bolje rezultate.
Ukoliko mislite da uvodite previše inovacija – ne brinite, važno je da ste počeli da radite na usavršavanju i edukaciji. Kako bismo vam dodatno olakšali posao, spremili smo za vas besplatni online video kurs, koji će vam pomoći da brzo savladate sve prepreke u kreiranju email kampanja. Da biste pristupili kursu, kliknite ovde.