8 Razloga zbog kojih čitanost vaših newslettera drastično opada
Pripremate sadržaj i šaljete nedeljni ili mesečni newsletter kao i uvek, ali broj otvaranja emaila, a još više broj klikova na sam sadržaj, opada iz nedelje u nedelju. Ne shvatate šta se dešava i zašto je situacija sve gora. Da bi smo našli odgovor na to pitanje zašto se to dešava potražili smo savet od onih koji šalju newslettere radovno i nemaju taj problem, čak naprotiv! Evo šta smo saznali.
[vreme čitanja 3 minuta]
1. Neprilagođavanje sadržaja korisnicima
Nije čudno što open rate i click rate drastično padaju ukoliko se ne pozabavite prilagođavanjem sadržaja svakom pojedinačnom korisniku. Korisnici u današnje vreme žele sadržaje koji su relevantni i prilagođeni samo njima. Tačka. Ne žele da vide i budu izloženi "gomili sadržaja" koja nije u njihovom domenu interesovanja. Zato je neophodno da poznajete svoje kupce i klijente i da im date upravo ono što žele. Upravo opšti i neprilagođeni newsletteri su ono što, polako ali sigurno, ubija vaš newsletter. Tu vam od velike pomoći mogu biti alati za automatizaciju. Oni omogućavaju da dinamički prilagodite newsletter interesovanjima svakog pojedinačnog korisnika.
Pogledajte još: Marketing automatizacija – od potencijalnog klijenta do kupca
2. Neprilagođavanje za mobilne uređaje
Da li vam je poznato da današnja publika čita vaš newsletter na drugačiji način nego što je to bilo pre svega par godina. Od 2013. godine preko 50% poslatih emailova korisnici čitaju na mobilnim uređajima. Danas je taj broj i mnogo veći od 50%, a i dalje je u značajnom porastu. Ako vaš newsletter, ali i vaš sajt nije prilagođen mobilnim uređajima, nije ni čudo što ste u sve većem problemu. Obavezno pogledajte analitike posetilaca svog sajta i newslettera.
3. Novo prijavljeni korisnici ne znaju šta da očekuju
Ponekad se dešava da vaši "stari" korisnici i dalje čitaju vaše emailove, ali novoprijavljeni na listu ni ne znaju da će početi da dobijaju newsletter, a time ni šta da očekuju od njega. Zato podesite automatsku email poruku, koja će svim novoprijavljenima na mailing listu poželeti dobrodošlicu i upoznati ih sa time šta mogu da očekuju ubuduće. Na taj način ćete ih pripremiti da npr. svake srede ujutru mogu očekivati od vas email i šta može biti u njemu. U suprotnom, mogu potpuno ignorisati vaše emailove.
4. Naslovna linija vaših email poruka
Često nedeljni newsletters ima istu, generičku, rečenicu u naslovu emaila, poput "nedeljni newsletter".. Provajderi email servisa (gmail, yahomail, msn…) imaju implementirane sisteme za "čišćenje" inboxa, pa tako emailove sa naslovom koji se ponavlja automatski smeštaju u folder "Promocije" ili čak u spam folder. Zato je neophodno da "začinite" naslove svoji email poruka. Jedan od uobičajenih trikova za aktivaciju neaktivnih korisnika je da ih pozovete da ažuriraju svoja podešavanja i kontakt detalje.
5. Vaš newsletter ne donosi vrednost primaocu
Ako su vaše email poruke uvek o vama i o tome "šta se dešava u vašem svetu" onda ste, definitivno, promašili temu. Kada god šaljete poruke vašim klijentima i potencijalnim klijentima, treba da im date sadržaje koji za njih imaju neku vrednost i važnost. To može biti dobar savet, ili korisna strategija, neki alat koji će im biti od koristi ili besplatan ebook koji će im pomoži da reše neki problem. Ako im uvek dajete nešto od vrednosti za njih same, oni će sigurno nastaviti da otvaraju i čitaju vaše emailove.
6. Vaše email poruke završavaju u SPAM folderu
Označavanje poruka kao Spam je dinamička stvar i posledica napora email provajdera da smanje količinu neželjenih poruka. I vama se može desiti iznenadni, nepravedni tretman od strane email provajdera. Ako odjednom doživite značajan pad u broju pročitanih newslettera, svakako proverite da vaši serveri nisu dospeli na neku "crnu listu".
7. Kupljene email liste
Ništa neće lošije uticati na vašu statistiku od kupljene email liste. Neaktivnim pretplatnikom na vašoj mailing listi smatramo one koji 6 meseci nisu otvorili nijedan vaš email ili kojima vi niste slali nijedan mail za to vreme. U tu kategoriju spadaju i oni pretplatnici koji su ručno, bez svoje saglasnosti, dodati u mailing listu. I jedni i drugi, u svakom slučaju, jako će negativno uticati na vaše statistike broja otvaranja emailova i broj klikova na sadržaj koji šaljete. Takođe, od njih možete očekivati i prijave za spam.
8. Sadržaj newslettera
Kao kod svih vrsta komunikacije, uspeh newslettera zavisi u velikoj meri od lakoće "konzumiranja" poslatog sadržaja. Preterano kompleksni sadržaji nisu toliko dobra ideja. Zato imajte jednostavnost na umu.
Mnoge od gore navedenih problema možete izbeći i rešiti korišćenjem savremenih alata za automatizaciju, koji će vam omogućiti da vaše poruke budu personalizovane, prilagođene mobilnim uređajima, da im automatski pošaljete email dobrodošlice sa neophodnim informacijama, kao i da im omogućite da se lako, ukoliko više ne žele, odjave od daljeg primanja newslettera.
Pogledajte još: Marketing automatizacija – od potencijalnog klijenta do kupca