Personalizacija e-mail kampanje nije više luksuz!

Zamislite da imate sposobnost da se svakom od svojih e-mail kontakata na listi obratite kao da ste mu verni prijatelj. Obraćate mu se po imenu, šaljete mu poruke koje će rado pročitati i isporučujete mu sadržaj koji je savršeno prilagođen njegovim potrebama. Kao rezultat toga, vaši e-mail kontakti se raduju primanju svakog novog e-maila od vaše robne marke. To se zove personalizacija.

Srećom, sa dobrim sistemom za automatizaciju i slanje e-mailova i upotrebom personalizacije, ne morate koristiti maštu da bi ovaj scenario postao realnost. Čuvanjem podataka o svojim pretplatnicima i segmentacijom publike možete izraditi vrlo personalizovane kampanje koje će oduševiti vašu publiku. Svakog ponaosob!

Personalizacija e-mail kampanja je savršen način za individualni pristup svakom od vaših jedinstvenih pretplatnika. Personalizovane kampanje donose 18X više prihoda od e-mail kampanja koje to nisu.

Ako ste spremni da personalizujete sledeću e-mail kampanju vašeg brenda pogledajte 6 načina kako to možete uraditi, već u sledećoj, e-mail kampanji.

1. Personalizacija naslova i sadržaja e-maila

Koliko se bolje osećate kada naiđe vaš stari prijatelj i razgovor započne pozivajući vas po imenu, umesto "Hej, ti!". To čini ogromnu razliku u osećaju bliskosti.

Isto važi i za poruke e-mail poruke. Kontakti sa vaše email liste žele isto, a to je lično obraćanje jer ono stvara sasvim drugačiji osećaj. Žele da čuju svoje ime. Zato e-mailovi sa personalizovanim naslovom emaila imaju 26% veću verovatnoću otvaranja i čitanja.

Personalizacija naslova e-maila
Personalizacija naslova e-maila

Na primer, Red Lobster "ubija" kada je u pitanju personalizacija naslova. Često to rade i u samom sadržaju personalne poruke kojim obaveštavaju o broju sakupljenih bodova, u kome takođe koriste lična imena.

Personalizacija sadržaja e-maila
Personalizacija sadržaja e-maila

2. Personalizacija slika

Još jedan fantastičan način da povećate procenat klikova je da prilagodite primaocima slike koje šaljete u e-mailu . A to možete uraditi na osnovu različitih podataka i profila koje imate o primaocima e-maila.

Na primer, ako imate podatke o lokaciji, možete prilagoditi slike prema lokaciji. U nedavnoj kampanji Virgin je pripremio tri različite slike za pretplatnike u SAD-u, Velikoj Britaniji i Australiji, i slalo 3 različite slike pretplatnicima na 3 različite lokacije.

personalizacija slika
Personalizacija slika

Rezultat? Procenat klikova je povećan za 29%.

Dinamički možete promeniti slike i na bazi drugih vrsta podataka koje prikupljate. To može uključivati ​​pol, status bodova u loyalty programu, vremenske uslove, lične preference (npr. omiljena boja) i još mnogo toga.

3. Personalizacija ponuda

Jeste li znali da personalizovane e-mail poruke mogu poboljšati broj klikova za prosečno 14%, a procenat konverzije za 10%?

Možete povećati broja klikova i konverzija personalizocijom svoje ponude. Pametni marketeri će kreirati i koristiti podatke iz raznih izvora za stvaranje profila kupaca, a zatim će personalizovanjem ponuda za različite primaoce e-maila ostvariti značajno poboljšanje rezultata.

Mogućnosti prilagođavanja ponude su velike i neograničene. Evo nekololiko brendova koji prosto "razbijaju" svojom personalizacijom ponuda.

Adidas personalizuje prema polu

Adidas priprema personalizovane ponude prema polu. Umesto da šalju čitavu kolekciju muških i ženskih cipela svima, šalju samo muške ponude muškarcima i ženske ponude ženama.

personalizacija po polu
Adidas – personalizacija po polu


Uber personalizuje prema lokaciji

Uber je još jedan brend koji personalizuje svoje ponude prema i to prema lokaciji. Znaju gde žive njihovi korisnici ili barem gde obično putuju i šalju im ponude na bazi lokacije.

personlaizacija po lokaciji
Uber – personlaizacija po lokaciji

Ovaj konkretni pretplatnik često putuje u San Franciscu, tako da mu je Uber poslao ponudu za putovanje u okviru San Francisca za samo 20 dolara. Personalizacija na bazi lokacije je savršen način da se pretplatnicima plasiraju izazovne ponude i on to na kraju i iskoristiti.

Firma Chewy personalizuje na bazi istorije kupovine i redovnosti

Chewy je još jedan brend koji koristi podatke za personalizaciju ponuda. Oni prate i beleže prethodne kupovine i vreme između kupovina svojih kupaca, a zatim im šalju e-mail podsetnike kada procene da je kupac skoro potrošio zalihe hrane za kućnog ljubimca.

personalizacija na bazi istorije kupovine i redovnosti
Chewy – personalizacija na bazi istorije kupovine i redovnosti

Možete imati najbolju ponudu na celom svetu, ali ako ona nije relevantno za vaše klijente, njih će biti briga za to. Zato upotrebite podatke da biste prilagodili ponudu svakom od njih i poslali je u pravom trenutku.

4. Personalizacija preporuka za kupovinu

U teoriji, bilo bi divno kad bi potrošači kupili baš sve što im preporučite. U praksi oni će kupiti ono što im preporučite samo ako je to relevantno za njih bazirano na prethodnim kupovinama ili ličnim preferencama.

Uz pomoć dobre platforme, možete integrirasati podatke o nedavnim kupovinama ili istoriji iskazanih interesa u svoje e-mail poruke. Marketeri mogu koristiti podatke o ponašanju korisnika kako bi stvorili relevantnije e-mail kampanje. Kada relevantnost raste, prodaja sličnih prizvoda i dopunska prodaja istih proizvoda postaje mnogo lakša.

Personalizacija po srodnosti proizvoda
Personalizacija po srodnosti proizvoda

Izrada ciljanih i relevantnih preporuka za proizvode u e-mail marketingu pomaže u podsticanju dugoročnog odnosa i povećava životni vek i vernost kupaca.

5. Personalizacija poruka kupcima koji napuste online korpu

Da li želite da čujete nešto šokantno? 4 triliona dolara prihoda gubi se svake godine zbog napuštanja online korpe. Međutim, 65% napuštenih online korpi može se ponovno "aktivirati" u roku od 24 sata, a e-mail poruke koje se šalju u roku od 60 minuta od napuštanja procesa online prodaje otvori čak 40% potencijalnih kupaca.

Možete povećati verovatnoću konverzije "odbeglih kupaca" personalizacijom podsetnika koje im šaljete na bazi podataka koje o imate o toj transakciji i samim kupcima.

J. Crew koristi torbu za kupovinu

J.Crew koristi kombinaciju zabavnih slogana i personalizovanog sadržaja da podstakne kupce da dovrše kupovinu.

Personalizacija za kupce koji napuste korpu
J. Crew – Personalizacija za kupce koji napuste korpu

Kada gost napusti online korpu u zadnjem trenutku, J. Crew šalje e-mail podetnik sa sloganom lepom slikom onoga što je kupac pre toga stavio u korpu. Jednostavnim klikom na link, potencijalni kupci se mogu vratiti u online prodavnicu da "odvezu" svoja kolica na kasu i završe kupovinu.

6. Personalizacija na bazi navika kupaca

Malo složenija, ali vrlo korisna taktika u e-mail marketingu je personalizacija na bazi ponašanja kupaca.

Brendovi mogu prikupljati podatke sa društvenih mreže, podataka koje o navikama kupaca imaju u bazi i podataka koje dobijaju iz ranijih e-mail kampanja kako bi slali više relevantnih ponuda. Ovo usko targetirano segmentiranje bazira se na interesovanju kupcaca, ponašanju, kao i reakcijama na ranije marketinške kampanje. Kada su kupci segmentirani u liste, trgovci mogu da pokrenu automatizovane procese i mogu im slati personalizovane ponude.

Postoji nekoliko različitih načina personalizacije poruka, automatizacije sadržaja i kreiranje segmentiranih listi na bazi ponašanja kupaca. Način na koji ćete implementirati ovu strategiju zavisiće od strategije vašeg brendu, podataka koje prikupljate i onoga što vama najviše odgovara.

Great News je brend koji ovo radi izuzetno dobro. Korišćenjem različitih ličnih podataka svojih pretplatnika, oni su u mogućnosti da na osnovu ličnih izbora svojih kupaca ponude relevantne personalizovane promocije svojim potrošačima, kao i da ih pomoću referal koda pozovu da preporuče servis i svojim prijateljima i ostvare pogodnosti za sebe.

Personalizacija na bazi navika potrošača
Good News – Personalizacija na bazi navika potrošača

Zaključak

Personalizovanje sadržaja vaših e-mail kampanja je način za dobijanje novih prodaja, održavanje vaših marketinških poruka relevantnim, ali i povećanje procenta konverzije. Pomoću vrhunskog sistema za automatizaciju ovih procesa možete personalizovati poruke korišćenjem podataka, dinamičkog sadržaja, segmentacije i još mnogo toga.

Comments are closed.