Šta nas je naučio ovogodišnji Digital Day?

vreme za citanje

VREME POTREBNO ZA ČITANJE: 4′ 35”

Digital Day 2018, koji je održan 08. i 09. maja 2018. godine u JDP-u, pod sloganom New Signal, pružio nam je pregršt korisnih informacija i saveta iz oblasti digitalnog marketinga. Oba dana bila su ispunjena zanimljivim predavanjima i još boljim panelima, na kojima su učestvovali vrhunski stručnjaci.

Prvi dan je počeo predstavljanjem podataka iz AdEx2017 istraživanja, gde smo saznali da je u toku 2017. godine, u Srbiji potrošeno 29,48 miliona evra na digitalno i interaktivno oglašavanje.

Zanimljiv podatak je i da je u 2017. godini u Srbiji na Mobile Ad-ove potrošeno čak 12,99 miliona evra, što je za čak 98% više u odnosu na godinu ranije.

Da smo na pravom, svetskom, putu, pokazuje i podatak da je u 2017. godini ulaganje u Social Media Marketing u našoj zemlji poraslo za fantastičnih 42%.

digital day 2018Činjenicu da naš obrazovni sistem ne ide u korak sa trendovima, potvrdio je i gospodin Igor Černiševski iz DIMAQ Serbia – rekavši: „Formalno obrazovanje nije u stanju da isprati tempo naše industrije koja se menja na dnevnom nivou“. Dok je Tamara Veselinović Marković dodala: „Značaj formalnog obrazovanja u oblasti digitalnog marketinga će rasti – prvi talas su agencije, a drugi talas je korpo sektor“.

Na panelu sa temom „Future media: Native, Mobile, Video“, učesnici su pričali o najnovijim strategijama, kao i o inovativnim i efikasnim načinima za oglašavanje. Karakteristika našeg tržišta za oglašavanje je njegova ograničena veličina i potencijal, i zato su predstavnici iz medija govorili o kreativnim načinima oglašavanja. Predrag Roganović je izjavio: „Mislim da je ova godina definitivno godina kada je digital pobedio print u Srbiji.“

Učesnici panela su zaključili da postoji opšti trend ignorisanja oglasa, pod nazivom „banner blindness“, pa je tako Jasmina Koprivica rekla: „Native je bio logičan odgovor na pad efekta oglašavanja banerima, prouzrokovan „banner blindness-om“. Učešće native-a je oko 25% ukupnog godišnjeg budžeta.“

U vremenu smo kada naše strategije moramo okrenuti ka potrošaču, i aposlutno prilagoditi svaku kampanju i poruku potrošačevim interesovanjima. Personalizacija i odnos koji gradimo sa korisnicima je ključ!

Predavanje Ane Anđelić, CBO-a kompanije Rebecca Minkoff, bavilo se ulaskom medijskog planiranja u novu eru. Ona je istakla „Ideja je da se brendovi ponašaju kao batler, ne kao stalker“, a u kontekstu retargeting kampanja. Takođe, otkrila nam je i jedan zanimljiv podatak: „76897 je broj žanrova koje Netflix poznaje, na osnovu narativnih elemenata i karakteristika likova“.

Predavanje Olly Osborne, marketing direktora najbrže rastuće medijske platforme mlade generacije u svetu VICE, bilo je na temu brend marketinga, rasta internacionalne publike i stretegiji društvenih mreža, prvenstveno Snapchat-a.

Od globalnog potpredsednika SAP Hybris, Johann Wrede, saznali smo više o strateškom marketingu. On je istakao sledeći podatak: „60% of millenials surveyed said that they are looking for employers with clear sense of purpose.“

Panel na temu „E-Commerce: An inside job?“ samo je potvrdio važnost personalizacije i obraćanja pažnje na svakog korisnika i posetioca web site-a ili web prodavnice ponaosob. Tom prilikom Borko Crnogorac, B2B Product Development Director, izjavio je: „Tražimo presek skupova šta tehnologija omogućava, šta biznis traži i šta ima smisla od svega toga.“

Na poslednjem predavanju prvog dana Marijanu Prpić iz kompanije Google, govorila je o tome na koji način bi digitalni mindset trebalo da utiče na transformaciju vašeg biznisa. Ona je istakla: „Ono što danas menja svet je veštačka inteligencija. Tek sad je sazrela „computing power“ i modeli i algoritmi koji obrađuju masu podataka – sada su dovoljno dobri.“

Poslednji panel prvog dana održan je na temu: How to build community in a #DeleteFacebook world? Ivan Živković, Manager & Creative Director, je istakao da je ustanovljeno da mnogo ljudi uopšte ni ne lista Instagram feed, već samo lista story-je, posebno deo mlađih korisnika koji je prešao sa Snapchat-a.

Drugi dan Digital Day-a je otvorio Greg Mroczkowski, Public Policy Manager, sa predavanjem o ključnim trendovima u marketingu, kao i regulativama u kontekstu digital advertajzinga u Evropi. On je naglasio: „We should not see privacy and data protection as holding back economic activities. They are, in fact, an essential competitive advantage.“

Na panelu sa temom „Welcome to GDPR world“, Aleksandar Ugljevarević, President of Legal and Policy Committee of IAB Serbia, je podsetio: „Čak i ako ne podpadate pod GDPR, svakako podpadate pod domaći zakon, koji je spreman za usvajanje.“ Sa druge strane, Aleksandar Milosavljević, Head of BDM and Mission Critical Systems, uveravao je prisutne da nema bojazni od opadanja broja korisnika koji daju saglasnost za korišćenje njihovih podataka. „Ukoliko korisnici od toga vide korist, oni će rado dati svoju saglasnost.“

Panel na temu „Business Transformation: Mad Man v2.0“, govorio je o digitalnoj transformaciji u svim sferama poslovanja. Anđelko Trpković, CEO, je dao savet svima: „Kada razmišljate o sopstvenom biznisu, molimo vas da razmišljate o regionu, a ne o Srbiji.“

Sa pojmom Anti-Brend nas je upoznao Chapin Clark, izvršni potpredsednik kompanije R/GA. On je napomenuo: „86% of millenials claim that thay look for authenticify from brands.“ i dao je savet svima rekavši da ukoliko ne možete da pričate o tome ko ste, onda pričajte o tome ko niste.

Predavanje Branislava Perovića, Founder, dalo je osvrt na programmatic iz drugog, malo kritičnijeg ugla. Takođe, saznali smo i zašto „bombardovanje“ ad-ovima ne ostvaruje dobre rezultate, kao i činjenicu da će u budućnosti podaci vredeti više od novca. Gospodin Perović je ukazao na značaj podataka rekavši “If you don’t have data at your disposal, there is no place for you in the market.”

Steva Dool, Journalist and Brand consultant, ukazao je na to zašto ne bi trebalo da se uvek fokusiramo na najnovije trendove, i kako oni mogu negativno uticati na naš brend. On je istakao: “Success in business comes not from innovation, but from flawless execution. Innovation almost killed LEGO.”

Fredrik Carlström, osnivač i kreativni direktor C&CO je na svom predavanju otkrio zašto je prošlo vreme image building sezonskih kampanja, i zašto kompanije moraju da počnu da posvećuju više pažnje real-time komunikaciji proizvoda i usluga. Napomenuo je: “You take technology with reviews and algorithm and you get the real brand value.”

Završetak konferencije je obeležila dodela MIXX AWARDS 2018!

Bilo nam je drago što smo ove godine bili i mi deo Digital Day 2018 – New Signal konferencije.

Da li ste znali?

91% of marketers are prioritizing improving customer experience through personalization over the next year
Digital signage Captures 400% more views than static displays
59% of companies have remote workforce management
6x higher transaction rate from personalized emails
78% of consumers will only engage offers if they have been personalized to their previous engagements
Viber is growing globally – 1 Billion Unique users worldwide
With valuable business insights resolution time is reduced by 70%

Comments are closed.